RoKoGo-koret

RoKoGo-koret er et 3-4 stemmigt voksenkor, som holder ugentlige korprøver onsdage kl. 18.45-20.45
Korprøverne afholdes i Roholte Kirkes Sognehus under ledelse af organist Christina Bernstein.
RoKoGo- koret blev i sin tid etableret som et samarbejde mellem Menighedsrådene i henholdsvis Hylleholt og Roholte.
Koret synger både kirkelig og ikke-kirkelig musik. Koret deltager ved ca. 4 gudstjenester om året fordelt mellem de 2 kirker. Desuden afholder koret julekoncert og forårskoncert på skift mellem de 2 kirker.
Koret optager meget gerne nye medlemmer. Man behøver ikke at have særlige kvalifikationer ud over at kunne synge. Oftest indspiller korlederen lydfiler til de satser, som koret er i gang med at indstudere- det letter hjemmeøvningen for de, som ikke læser noder eller spiller et instrument.
At synge i kor er livsbekræftende og skaber tætte, menneskelige relationer. Samværet og arbejdet med den fælles klang gør det til en ugentlig opløftende begivenhed at ”gå til kor”.
RoKoGo-koret har første korprøve i den nye sæson: onsdag d. 31.August Hvis du har lyst til at blive en del af vores dejlige korfællesskab, så er du velkommen til at kontakte Christina på telefon 5096 9845 for nærmere information.
Hold øje med hjemmesiden-

RoKoGo-koret

Hold øje med hjemmesiden-

Et lille kik på en af de første prøveaftner, inden det gik i luften på zoom med alle.

Kære korsangere. 01.09.2020
Så nu skal vi starte i koret igen!!
Pga afstandskrav kan vi ikke holde vores onsdagsaftener i Roholte Sognehus. Men vi
har indgået en aftale med de rare folk i Roholte Aktivitetscenter, så vi skal bare
synge på den anden side af gaden i stedet. Og det er da nemt.
Der bliver lidt ekstra arbejde med at stille stolene op, hente klaver frem- og sætte
hele molevitten tilbage på plads, samt afspritte håndtag og toiletter efter hver
korprøve. Desuden kan vi spare os selv for snavs og søle og penge på rengøring, hvis
alle medbringer skiftesko/sokker. Så når vi ankommer skifter vi i garderoben. Jeg
har målt ud i salen, så vi kan godt være der på forsvarlig vis= 2 meter mellem
næserne. Jeg bestiller en plexiglasplade, så I undgår spyt fra korlederen.
Jeg starter stille og roligt. Dvs hvis man gerne vil være med i koret, men liiige vil
vente et par uger, så er det helt ok, men giv lige en sms, hvis I ikke kommer til
korprøve. Jeg vil indspille lydfiler og få scannet/kopieret noder til jer. Det er bedst,
hvis I selv kan printe ud, så sparer vi risikoen for smitte på kopierne. Hvis I ikke kan
printe ud hjemmefra, så giv mig lige en kort note, så vil Bodil eller jeg have kopier
med.
1. øvegang bliver onsdag d. 16.09 kl. 19- ca.21 med en kort pause, hvor vi lufter ud
og spiser det obligatoriske æble (til nye medlemmer i koret: vi har hver især
the/kaffe med. Men rigtig mange spiser bare et æble i pausen) i god afstand fra
hinanden. Og så må vi hjælpes ad med stolene- de der kan tage fat, gør det. De, som
ikke er så stærke, kan jo spritte af imens.
Det er meget vigtigt, at alle føler sig godt tilpas og trygge. Så sig endelig til mig, hvis I
oplever noget, vi skal rette til. Det bliver anderledes. Klangen bliver anderledes- og
man vil nok mangle sin tætte sidemakker, når den rigtige stemme skal holdes. Men
vi har god tid til at finde vores ben igen, umiddelbart bliver der nok ikke nogen
optræden for os i 2020. Men hvor skal vi synge alligevel og hygge os med hinanden i
vores dejlige kor.
Her i uge 36 har jeg ferie, så I er meget velkommen til at kontakte mig fra uge 37.
Velkommen til jer alle sammen- jeg glæder mig i den grad til at synge med jer

Mange hilsner fra Christina 50969845

Seneste kommentarer

12.06 | 07:23

Den sender jeg videre. ja det var god dag.

05.06 | 19:36

Vi var til Pinsegudssteneste idag. Rigtig god stemning og på alle måder en fin oplevelse med Nikolaj præst, fremragende kirkesanger og organist. Tak for det.

02.06 | 16:49

Inna Jørgensen. Organist i Rønnebæk kirke. Har I bruge for vikar organist?

02.03 | 08:45

Kære Roholte Kirke.
I min kalender står, at
Gladsaxe Kammerkor synger forårskoncert i Roholte den 13. marts 22. Det står også på korets hjemmeside, men ikke her. Afholdes koncerten?
DBH Birgit Bec

Del siden